Välkommen till min plätt på jorden

måndag 14 mars 2011

Slappemåndag



Måndag här är slappemåndag.
Maken kör till jobb, Vilding åker till skolan och jag får lugn och ro efter en intensiv helg där allt ska hinnas med.
Då passar jag på att ta det lugnt och göra  bara vad jag vill.

När jag hade morgonmyst med alla djuren (speciellt med den nya killingen) och sett till att de har allt de behövde så gick jag en runda på ägorna med hundarna och drömde om sommaren, egna grönsaker och jordgubbar.



 


Här blir det nog potatis och grönsaksland. 
Ska bara hitta en traktor med plog att låna - sen får grisarna böka rent.



Undrar om man kan göra om här till jordgubbsland?
Man skulle kanske haft lite fler grisar i år :)



Här är vårdträdet - spännande att se vad det är för något i sommar.
Det är så mycket lättare att art bestämma ett träd när det har löv ;)

2 kommentarer:

Lopt sa...

Ask

Unknown sa...

Tack, jag är inge vidare på träd.
Kan bara björk och Ek utan blad.
Asken har jag svårt för även med blad :-[

Skicka en kommentar