Välkommen till min plätt på jorden

lördag 19 mars 2011

Skåne runt

Då är vintern till baka, å ja som har en massa plantor som längtar ut.











Jag var på långtur igår, först lämnade jag sonen i farhult och efter det så åkte jag till en gård utanför Tjörnarp för köp av skånegås-flickan Molly som blivit kvar efter rävens framfart.
Då blev det även beundring av de andra fjäderfäna som ankorna och hönsen. Även kaninerna fick sin beskärda del och framför allt de 3 underbara kalvarna - åh vad jag blev sugen på att skaffa sådana.
Men bina lät vi sova vidare.

Sen bort till Lund för upphämtning och träffning av den store sonen.

När jag hade kört hem honom till HLM så blev det Tyringe för hemtransport av släpet med mellanlandning i Hästveda.

Tyvärr funkade inte kameran - den hade laddat ur sej.

Men idag så funkade den, så här bor Molly nu tills hon vant sej med de andra djuren och de vant sej med henne, "våran" killing tyckte hon var lite otäck när hon hoppade in för att kolla läget.









Här är ett av Mollys ägg brevid ett hönsägg. Mollys väger dryg 180 g och hönsägget knappt 70 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar