Välkommen till min plätt på jorden

tisdag 15 mars 2011

Baktisdag

Idag var det en bakdag hade jag bestämt mej för.
Så det första jag gjorde imorse när jag kom upp var att sätta surdegen, sen morgonpysslade jag med alla djuren.
När de var färdiga så var det dags att göra fyriskakan och sen ta hand om surdegen.
Det blev 2 lite för kompakta bröd av surdegen, men det skyller jag på att jag var tvungen att stoppa in den i ugnen för jag skulle iväg senare. - ska vara hemma hela dagen nästa gång jag bakar surdeg.
Men det blev gott ändå och det är det viktigaste.


    
fyriskaka, surdegsbröd och kokosdrömmar.



















































När jag hade plockat ut bröden ur ugnen så var det dags att plocka ihop lite djur för att köra och hälsa på Max skola.
Det blev den tama killingen (måste namna henne snart), bägge hundarna och hans bägge kaniner + en unge.
Killingen ville INTE åka längst bak utan hoppade rätt omgående fram i baksätet till hundarna, kaninerna hade jag brevid mej i en mindre hundbur.

Alice fick stanna i bilen då hon är så rädd för allt, men det var bra träning för hon fick se hur klappad både killing och Wilson blev. (hon blev t om lite avundsjuk)
Även kaninerna Cleo, Knorren Grålle och den lilla ungen blev ordentligt överösta med barnkärlek.

När vi var hemma igen efter utflykten så gjorde jag degen till kokosdrömmarna och upptäckte att det är bara smetar jag orkar köra på den lilla elvispen, allt annat får bli i den stora slaven. 
Så det var bara att diska upp skålen och hälla i degen i den och köra, önskar mej fler skålar till den men de kostar 750 kr, så vi får hoppas att kroppen håller för både bakning och handdisk samma dag.

Jag hann faktiskt vila i ca 30 min innan det var dags att rulla drömmar för när de var färdiga så var det dags att köra och hämta Max på minimalerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar