Välkommen till min plätt på jorden

tisdag 29 mars 2011

Sega söndag

Idag (27 mars) skulle det hinnas med mycket igentligen, nåja vi röjde av det värsta och dammsög huset + tog fläckarna med moppen.
Djuren fick mat och tillsyn.
Men jag kunde faktiskt röra mej trots gårdagens tuffa tag.

Det är visst jobbigt att gå på kalas och för att inte tala om Alice valpkurs tog också hårt på min kropp, men det är det värt. På lördag är det kurs igen och på söndag nytt kalas.

Max sjöng i kyrkan idag och de bjöd på våfflor med sylt och grädde, mycket gott.

En kompis kom med sin hund. Han är kastrerad och av rasen mellanpudel, en riktig sötnos och pajas.
Vi skulle försöka att få Alice att acceptera honom så vi kunde passa honom medans kompisen åker till Turkiet (gottegrisarna - bättre att de passar våra djur och vi åker).

Vi promenerade och körde möte och höll på med hundarna till slut så lugnade sig Alice och blev glatt intresserad av honom, men när de skulle hälsa så visade det sig att hon inte vet hur man beter sig utan skäller och går på. Så DET måste hon lära sig - får ta upp det med tränaren på kursen.
Så vi lyckades inte denna gång, kanske kan prova igen när jag fått tips av tränaren för detta är ett problem jag aldrig stött på och har inte en susning om hur jag ska lösa. 
Tar även tacksamt emot alla tips av er läsare.

Men fika blev det på hembakade kakor bla en chokladsockerkaka med vaniljgrädde mums.

Det får bli fortsatt sovning på värmemadrass och försiktig ryggympa så kanske, kanske jag överlever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar