Välkommen till min plätt på jorden

torsdag 24 mars 2011

Jinxen bor kvar

När jag stod i foderboden och hällde upp mat till djuren så blåste dörren igen och gick i baklås - tyvärr är den så stadig att det inte går att "sparka" upp den. Inga verktyg heller så man kunde skruva av "låsanordningen" innifrån..
Några djupa andetag för att hålla paniken i schack - den får komma sen.
Tittade på fönstret - ända vägen ut, men det är nästan 3 m ner till backen. Som tur var så fanns där en liten avsats halvvägs ner.
Som tur var så hade vi inte tömt på virke utan jag kunde ta en tjock bit regel, först så täckte jag över all mat så där inte skulle komma glas i sen började jag slå.
Men det var inte lätt - fönstret var tjockt och dubbelt.
Till slut så var det klirrat och jag hade plockat rent så gott det gick i karmen.
Jag la min fleece över karmen för att jag inte skulle skära mej och drog ner ärmarna på tröjan över händerna och lyckade kravla mej ut, ner på avsatsen och vidare ner till marken utan några sår mer än stickor efter reglen. Men gissa om vi ska fixa så man  kan öppna den innifrån.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar