Välkommen till min plätt på jorden

onsdag 23 mars 2011

Baktisdag

Idag lyckades jag tappa en hel plåt med blivande beagels.
Men lyckades klara den andra - fast riktigt lyckade blev de INTE. Jag får läsa på om ångning i ugn och försöka igen. Jag hittade en underbar sida om bakning.


Jag bakade även glutenfria kakor - bra att ha något recept att ta till om man ska ha kalas och någon är allergiker, men de smakade potatismjöl. Fast Alice gillade dem - hon hann stjäla flera stycken innan jag upptäckte hennne. 
Kakorna blev lite bättre på bara några timmar, så vi får se vad några dagar gör, oftast blir kakorna godare efter nästan en vecka i burken tycker jag.

Som tur var så kunde Rebeckas mamma köra hem Max från minimalerna idag, hoppas bromsarna kommer imorgon. 
Håkan skruvade isär det gamla när han kom hem så det är bara att skruva ihop när bromsarna kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar