Välkommen till min plätt på jorden

måndag 10 september 2012

Tänkte skaka liv i den här gamla bloggen.

Resume sen sist:

Jag blev väldigt dålig i ryggen och vi blev tvugna att hitta nya hem till våra getter och grisar då jag inte kunde göra något :(
Även kaninerna och fåglarna fick flytta.

Det var en tung tid här och då stannade även bloggen upp för jag kunde inte ens sitta vid datorn :/

Men nu är vi raska och krya igen, nya tag.

Jag har träffat en mjölkbonde av den gamla stammen som jag hjälper på morgnarna och får då mjölk, ägg och foder till mina djur :D






 Vi själva har skaffat gutefår MV-fria, baggen kommer om en vecka :D


Vi hämtade även linderödsgrisar


Det råkade komma in några marsvin med och så här bor de under varma tiden på året.

 

Och självklar har vi kaniner igen, vad jag saknat dessa små underbara varelser.
Vi håller på att bygga upp en liten "farm" med genbanksanslutna och håller på att bygga ordentliga burar till dem, här är 5 av burarna :D


I en av de "mindre" så bor lillkillens kaninfamilj av dvärgkaniner

I en av de stora så bor det en familj av Svensk Päls


I den andra stora så bor det en familj Gotlandskaniner

 När vi byggt en stor till så ska jag försöka hitta mellerudskaniner med :D

Det blev tillökning här i sommras, 3 katthonor (mor och hennes förra års döttrar) fick 7 kattungar som de tog hand om gemensamt, de vet nog inte själva vem som tillhör vem :D
Vi har faktiskt fått alla sålda, tom de 2 långhåriga honorna.
Vi sparar den korthåriga mamman och 2 korthåriga ungar själva.


Vi är fodervärd åt några trevliga lamor, här är lamafamiljen bestående av 3 ston och deras 2 föl som de skyddar (gömmer) här


och pappan


Här är deras 2 tonårssöner, de får gå i egen hage, annars blir det allvarliga slagsmål med pappa


Vi har även lite tuppar som jag fick av bonden för där var för många i hönsgården, och drakar för Sonens extrafamilj hade för många.
Men det är till grytan, fast den röda tuppen som vi skulle haft i helgen samarbetar inte så han springer fortfarande runt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar