Välkommen till min plätt på jorden

fredag 14 september 2012

Lyxpiga

Jag har hört talas om lyxfru och lyxhora, men jag har blivit lyxpiga.
"Greven" ser till att det är rent och fint i lagårn när jag kommer, han tvättar även spenarna - så det ända jag behöver göra är att ta ut mjölkorganen och sätta dem kossorna, ta av dem, doppa spenarna i jodlösning och hänga tillbaka organen och köra igång disken.





Sen bjuder han på frukost medans kossorna mumsar hö.
Nu på sommaren så tar jag mej en liten morgonpromenad, först för att hämta dem och sen för att släppa ut dem. Jag brukar passa på att träna makens hund på kofösning då :D


När jag kommer hem är det dags att vattna och fodra våra små monster. Det börjar bli en del nu :o
Så här kan det se ut hos marsvinen nu när de fått komma in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar