Välkommen till min plätt på jorden

tisdag 11 september 2012

Att ta medicinen eller inte - det är den stora frågan idag.



Igår så skulle jag ta ut en av våra nya katter från kattvinden, men Wilson bestämde sej för att hjälpa till.
Det hela slutade med att jag blev lite biten och riven, katten for ut från skrubben med Lillskräpet efter. Så nu trycker hon i syrummet istället :/

När jag ringde vårdcentralen i morse så ville de promt att jag skulle komma in IDAG, fast jag har tid hos distrikt imorgon för ny spruta.

Jag körde snällt in, läkaren och jag räknade ut att jag slapp ny stelkrampsspruta för den varar i 30 år och det är 30 år +/- någon månad sen jag tog den :D
Men han skrev ut antibiotika för han trodde att såren kunde bli infekterade.

Jag har bestämt mej för att vänta med att ta tabletterna till om det blir infektion, de varnar faktiskt för att det används alldeles för mycket antibiotika i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar